Лабораторна робота 8

 Тема: Організація освітньої та науково-дослідної діяльності засобами мережевої технології вебінар.

Мета: Розглянути можливості використання мережевої технології вебінар в процесі організації освітньої та науково – дослідної діяльності, набути здібностей по плануванню та розробці сценарію і кейсу вебінару, набути практичних навичок щодо організації та проведення вебінарів.

1. Дайте визначення терміну вебінар.Вебінар - це  спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету. Це неологізм, утворений поєднанням слів веб (англ. "мережа") та семінар. Для організації  вебінару  використовуються технології відео-конференції, інтернет-телефонії та ін.

2.Назвіть платформи для проведення вебінарів та опишіть одну з названих платформ .

  • FREECONFERENCECALL.COM Безкоштовна платформа для проведення відеоконференцій, онлайн-нарад з можливістю підключення до 1000 учасників. Тут можна демонструвати на екрані матеріали, презентації та коментувати їх, завантажувати файли і за допомогою інструментів малювання виділяти важливі частини доповіді.
  • ZOOM Zoom на безкоштовній основі пропонує організовувати вебінари, записом до 40 хвилин та які можуть дивитись до 100 користувачів. Ви, як учасник, можете не реєструватись, а просто долучитись до відеокімнати організатора конференції, а також спілкуватись в чаті, ставити питання та додавати посилання, файли та ін. Також цей ресурс дозволяє паралельно транслювати вебінари у Facebook і Youtube та робить автоматичну транскрипцію, яку можна завантажити собі додатково.
  • MICROSOFT TEAMS Додаток Microsoft Teams можна завантажити на свій комп’ютер або мобільний пристрій, або ж використовувати як веб-додаток. Більше можливостей надається у поєднанні з іншими сервісами Microsoft, особливо корпоративної пошти Office 365. Цей ресурс є безкоштовним. Тут є можливість проводити онлайн аудіо, відео, веб-конференції, а також транслювати і записувати масштабні наради, вебінари для великої аудиторії (10 000 учасників).
  • WEBEX Безкоштовна версія цієї платформи дійсна протягом місяця і дає змогу робити записи відео вебінарів до 40 хвилин, які можуть подивитись до 100 учасників кожної зустрічі, зберігання можливе на хмарному сховищі до 1 Гб.
  • GOOGLE HANGOUTS За допомогою Google Hangouts можна проводити відеоконференції та транслювати вебінари для широкої аудиторії, з можливістю паралельного ефіру в Youtube. Потім ці відео можна зберегти та розмістити на каналі Youtube. Учасниками можуть стати люди з вашого списку контактів за номером телефону або адресою електронної пошти, або ж ви можете запросити людей, надіславши їм посилання на вебкімнату. Під час вебінару є опція взаємодії з учасниками: демонстрації програм, документів, презентацій та відео, можна також спілкуватись у чаті.
  • MYOWNCONFERENCE На цій платформі встановлений безкоштовний безліміт на проведення вебінарів та їхніх записів. При цьому, на вебінарі має бути до 20 учасників та максимум три ведучих (одночасно). А кількість пам’яті для завантаження та зберігання записів відео надається до 500 Мб (на кожен вебінар). Але, MyOwnConference — це зручний інтерфейс, широкий набір інструментів для показу всього необхідного під час вебінару та проста реєстрація без додаткового програмного забезпечення.
  • СLICKMEETING Пробна безкоштовна версія Сlickmeeting на 30 днів надає майже всі ті самі функції для проведення вебінарів, що і платні. Обмеження стосуються розміру аудиторії до 25 учасників, зберігання файлів до 500 Мб. Проводити вебінари можна з будь-якого пристрою та операційної системи. На цьому ресурсі пропонується безліч інструментів та функцій: формування запрошень, показ презентацій та маркерної дошки для записів, проведення тестів та опитувань, а також ведення чату з модеруванням секції запитання-відповіді.

3.Визначіть переваги застосування мережевої технології вебінар 

Запис вебінару видається навіть тим, хто не встиг до нього підключитися. Значна економія часу. Учасникам і лектору не треба витрачати час на дорогу до місця проведення семінару. До всього іншого вони можуть знаходитися в різних містах, або навіть країнах

4.Охарактеризуйте метод проектування вебінарів ADDIE.

Модель ADDIE в основному є загальною, систематичною, покроковою структурою, що використовується дизайнерами, програмістами та тренерами для забезпечення того, щоб розвиток курсу та навчання не відбувалися випадково, неструктурованим чином. Він має на меті забезпечити:

  1. студенти досягнуть цілей курсу, 
  2. дозволяє оцінити потреби студента,
  3. розробка та розробка навчальних матеріалів;
  4. оцінка ефективності навчальної програми з використанням процесів з конкретними, вимірюваними результатами.

  • фон

ADDIE з'явилася з розвитком холодної війни після Другої світової війни, коли американські військові боролися з собою, щоб знайти спосіб створення більш ефективних навчальних програм для більш складних тем. Результатом цієї боротьби за підвищення ефективності були плоди розробки навчальних систем, що, у свою чергу, призвело до використання моделей дизайну, які зараз використовуються. Часто ви чуєте ADDIE, що називається конструкторськими системами (ISD), проектуванням і розробкою навчальних систем (ISDD), системним підходом для навчання (SAT) або навчальним проектом (ID). Найбільш сучасні навчальні моделі дизайну, які ви знайдете сьогодні на робочому місці, є варіаціями або побічними результатами оригінальної моделі ADDIE.

  • модель

В літературі ADDIE оцінюється, що в даний час існує більше 100 різних сортів ISD, майже всі з яких базуються на загальній моделі ADDIE, що означає аналіз, розробку, розробку, впровадження та оцінку; з кожним кроком або етапом, що ведуть до наступного, як показано нижче:

  • Аналіз "Проектування" Розробка "Впровадження" Оцінка

Одне з загальноприйнятих удосконалень моделі ADDIE, яку практично кожен використовує свідомо чи несвідомо, полягає в тому, щоб використовувати те, що часто називають швидким прототипуванням, яке намагається захопити помилки в конструкції, поки їх легко виправити. Це робиться шляхом отримання поточної зворотного зв'язку на всіх етапах моделі ADDIE та внесення змін під час подальшого розвитку. Під час фази аналізу ми визначаємо і розвиваємо у чіткому розумінні потреби одержувачів, обмеження, існуючі знання, навички та бажаний результат навчання, який ми можемо виконати. Етап проектування полягає в тому, щоб визначити конкретні цілі навчання, зміст теми, методи презентації та засоби масової інформації, вправи студентів та критерії оцінки, які будуть застосовуватися. Фаза розробки створює та починає виробництво навчальних матеріалів, які будуть використовуватися під час навчання. Реалізація надає матеріал шляхом фактичного представлення та / або доставки розробленого плану призначеній групі або одержувачам. Після того як фаза оцінки буде проведена, оцінюється ефективність змісту теми та навчальних матеріалів, які використовуються в навчальній програмі, і вноситься зміни до вдосконалень для наступного впровадження або презентації

5. Схарактеризуйте види вебінрів 

Бувають вебінари двох видів:

  • вебінари (взаємодія лектора й аудиторії),
  • веб-касти або веб-конференції (ведення лекції чи семінару без дискусії).

Промовебінари, відкриті вебінари, імеджевий вебінар, корпоративний вебінар , он-лайн курси. 

6. Визначіть основні ролі користувачів вебінару

Ведучий та учасник 

7. Що включає Кейс для демонстрації ?

Кейс-технологія — це загальна назва технологій навчання, що представляють собою методи аналізу. Суть технології полягає у використанні конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються "кейсом") для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень учнями з певного розділу навчання дисципліни. З методичної точки зору кейс — це спеціально підготовлений навчальний матеріал, що "містить структурований опис ситуацій, що запозичені з реальної практики". Кейси (ситуаційні вправи) мають чітко визначений характер і мету. Як правило, вони пов’язані з проблемою чи ситуацією, яка існувала чи й зараз існує. При цьому проблема чи ситуація або вже мали якесь попереднє рішення, або їх вирішення є необхідним, а тому потребують аналізу. Кейс — це завжди моделювання життєвої ситуації і те рішення, що знайде учасник кейса, може служити як відбиттям рівня компетентності й професіоналізму учасника, так і реальним рішенням проблеми. Як правило, кейси не мають єдиного рішення. Учасник завжди може придумати свій неповторний варіант рішення.

Цінність кейс-технології полягає в тому, що вона одночасно відображає не тільки практичну проблему, а й актуалізує певний комплекс знань, який необхідно засвоїти при вирішенні цієї проблеми, а також вдало суміщає навчальну, аналітичну і виховну діяльність, що безумовно є діяльним і ефективним в реалізації сучасних завдань системи освіти

До кейс-технологій відносяться:

  • метод ситуаційного аналізу (ситуаційні завдання й вправи, аналіз конкретних ситуацій (кейс-стаді));
  • метод інциденту;
  • метод розбору ділової кореспонденції;
  • ігрове проектування;
  • метод ситуаційно-рольових ігор;
  • метод дискусії.

8. Вимоги до презентацій у вебінарі  

Презентація – це вистава, необхідно будувати її за законами драматургії: 

  • тримати глядача в напрузі – нехай він чекає черговий слайд як чудо; 
  • заздалегідь продумати всю презентацію; головне – це порядок слайдів.
  • іноді достатньо малого, щоб затримати погляд.
  • слайди повинні зачіпати аудиторію за живе і вести з нею візуальний діалог.
  • не боятися іноді «збити» дизайн – такий струс може розбудити того, хто вже заснув.
  • різні люди по-різному сприймають інформацію. Комусь потрібний текст, комусь – картинка. Зображення не замінює текст!
  • писати коротко, використовувати прості фрази. Знайти яскравий образ.
  • оптимальне число рядків на слайді – від 6 до 11.
  • скільки слайдів? Скільки буде потрібно.

Текст презентації. До універсальних правил написання текстів відносяться:

  • Простота речень. «Не більше однієї ідеї і не більше одного образу в одному реченні» – за Бабелем. Короткі речення забезпечують витонченість і швидкість викладу історії. Вони допомагають досягти ясності. Так, речення довжиною 8 слів і менше читаються дуже легко. А речення з 29 слів і більше дуже важкі для читання.
  • Прості слова. Укладачі текстів для медія або засобів масової інформації, використовують повсякденну мову своєї аудиторії. Тому, чим менше довгих слів, тим краще. Довгих слів повинно бути не більше, ніж одне з десяти. Використання прямих іменників для позначення предметів дозволяє уникнути прикметників і прислівників, які захаращують текст повідомлення.
  • Переконливість. Позиція автора має бути підтримана – фактами, цифрами, документами – настільки, щоб переконати читача в точному відображенні подій.
  • Природність стилю. Подія і її опис повинні відповідати один одному. Писати статті, замітки та нариси треба тією мовою, якою ви говорите.

9. Назвіть засоби групового навчання , які можуть бути використані в процесі проведення вебінарів 

DimDim (dimdim.com). Безкоштовний сервіс для вебконференцій. Не вимагає установки плагінів для глядачів. Дозволяє спільно працювати з додатками, показувати презентації, підтримує аудіо і відеозв’язок. Є вбудований чат. Доступний як вебсервіс чи інста льована версія. 

OpenMeetings http://code.google.com/p/open meetings/. Безкоштовний сервіс для відеоконферен цій. Дозволяє завантажувати офісні документи, кон вертує їх у флеш для спільної роботи над ними.

Mikogohttp://mikogo.com. Безкоштовний інстру мент для демонстрації екрана ведучого з можливістю віддаленого контролю і передачі файлів. До 200 одно часних користувачів. Доступний плагін до Skype. Webinar.ru. Сервіс для організації вебінарів. Для перегляду потрібен Flash. Дозволяє демонструвати документи Power Point, Word, Excel, транслювати свій екран, обмінюватися повідомленнями в чаті. До ступна функція запису. 

V­Class http://vclass.ru/. Віртуальний клас для проведення вебінарів через Інтернет або в корпорати вній мережі. Поширений у Росії. Необхідне обладнання для проведення вебінару: ноутбук або робоче місце з виходом в інтернеті; навушники з мікрофоном;

10.З якою метою розробляється сценарій вебінару ?

Сильний сценарій є основою кожної хорошої презентації вебінару; без нього ти приречений на невдачу. Навіть найкваліфікованіші продюсери та ведучі покладаються на сценарії. Важко говорити до години, навіть якщо мова йде про те, до чого вони захоплені та обізнані.

Сценарій не тільки тримає вас на темі, але також допомагає вам керувати своїм часом. Хороший сценарій повинен мати позначення часу в кожному розділі. За допомогою цієї методики ви завжди можете керувати тим, скільки часу у вас залишилось на вебінарі.

Крім того, деякі фахівці вважають корисним одночасно працювати на слайді та сценарії, щоб уникнути повторення та мінімізувати ризики простого читання зі слайдів.

Самостійна:

  • FREECONFERENCECALL.COM Безкоштовна платформа для проведення відеоконференцій, онлайн-нарад з можливістю підключення до 1000 учасників. Тут можна демонструвати на екрані матеріали, презентації та коментувати їх, завантажувати файли і за допомогою інструментів малювання виділяти важливі частини доповіді.
  • ZOOM Zoom на безкоштовній основі пропонує організовувати вебінари, записом до 40 хвилин та які можуть дивитись до 100 користувачів. Ви, як учасник, можете не реєструватись, а просто долучитись до відеокімнати організатора конференції, а також спілкуватись в чаті, ставити питання та додавати посилання, файли та ін. Також цей ресурс дозволяє паралельно транслювати вебінари у Facebook і Youtube та робить автоматичну транскрипцію, яку можна завантажити собі додатково.
  • MICROSOFT TEAMS Додаток Microsoft Teams можна завантажити на свій комп’ютер або мобільний пристрій, або ж використовувати як веб-додаток. Більше можливостей надається у поєднанні з іншими сервісами Microsoft, особливо корпоративної пошти Office 365. Цей ресурс є безкоштовним. Тут є можливість проводити онлайн аудіо, відео, веб-конференції, а також транслювати і записувати масштабні наради, вебінари для великої аудиторії (10 000 учасників).
  • WEBEX Безкоштовна версія цієї платформи дійсна протягом місяця і дає змогу робити записи відео вебінарів до 40 хвилин, які можуть подивитись до 100 учасників кожної зустрічі, зберігання можливе на хмарному сховищі до 1 Гб.
  • GOOGLE HANGOUTS За допомогою Google Hangouts можна проводити відеоконференції та транслювати вебінари для широкої аудиторії, з можливістю паралельного ефіру в Youtube. Потім ці відео можна зберегти та розмістити на каналі Youtube. Учасниками можуть стати люди з вашого списку контактів за номером телефону або адресою електронної пошти, або ж ви можете запросити людей, надіславши їм посилання на вебкімнату. Під час вебінару є опція взаємодії з учасниками: демонстрації програм, документів, презентацій та відео, можна також спілкуватись у чаті.
  • MYOWNCONFERENCE На цій платформі встановлений безкоштовний безліміт на проведення вебінарів та їхніх записів. При цьому, на вебінарі має бути до 20 учасників та максимум три ведучих (одночасно). А кількість пам’яті для завантаження та зберігання записів відео надається до 500 Мб (на кожен вебінар). Але, MyOwnConference — це зручний інтерфейс, широкий набір інструментів для показу всього необхідного під час вебінару та проста реєстрація без додаткового програмного забезпечення.
  • СLICKMEETING Пробна безкоштовна версія Сlickmeeting на 30 днів надає майже всі ті самі функції для проведення вебінарів, що і платні. Обмеження стосуються розміру аудиторії до 25 учасників, зберігання файлів до 500 Мб. Проводити вебінари можна з будь-якого пристрою та операційної системи. На цьому ресурсі пропонується безліч інструментів та функцій: формування запрошень, показ презентацій та маркерної дошки для записів, проведення тестів та опитувань, а також ведення чату з модеруванням секції запитання-відповіді.
2.  Основні переваги вебінару: відсутність географічних обмежень; розмір аудиторії, обмежений лише технічними можливостями та завданнями заходу; економія часу та засобів як організатора, так і учасників. 
Проте є у вебінару й недоліки. Але ці недоліки не є суттєвими в порівнянні з традиційними формами аудиторного заняття (не можна побачити емоційну реакцію учасників, менше можливостей для контролю).
3. Zoom i Meet дуже схожі. У них зручно організовувати спільну роботу, ділитись екраном та створювати кімнати обговорення. Обидна сервіси підтримують виклики. Велика різниця в загальній ціні та максимальній кількості учасників, які можуть приднатись до зустрічі. Ось порівняння найважливіших функцій.

 

Zoom

Google meet

Вартість

Є 3 види пакету підписок, від 15 до 20 доларів

Сам сервіс безкоштовний, додаткові функції доступні з платним акаунтом G Suite

Кількість учасників

У платній версії – від 250 до 500, в залежності від тарифу. Безкоштовно – до 50

Для користувачів G Suite – до 250 чоловік, звичайним користувачам - до 100

Інтеграція з поштою

Outlook

Outlook, Gmail


4.Тема: «БУДОВА НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ. ЦЕНТРАЛЬНА І ПЕРИФЕРИЧНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ»
Час: 11:00
Платформа: Goolge meet
5. План Goolge meet вебінару «БУДОВА НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ. ЦЕНТРАЛЬНА І ПЕРИФЕРИЧНА НЕРВОВА СИСТЕМА ЛЮДИНИ»

11:00 Приєднання всіх учасників

11:15 Привітання та знайомство

11:40 Основна лекція

13:10 Блок питання-відповідь

6. Запрошую учасників за посиланням 

7. Відео зустрічі 

Коментарі