Лабораторна робота 5
Тема: Методи асоціативного запису інформації. Створення та редагування інтелект-карт засобами локальних та мережевих ресурсів.
Мета: ознайомитись із особливостями класифікації ідей та ухвалення рішень в ході наукових досліджень з використанням технології майдмепінгу; навчитись створювати та редагувати інтелект-карти засобами локальних та мережевих ресурсів, а також візуалізувати та структурувати інформацію для презентації наукових проектів за допомогою інтелектуальних карт.
1. Що розуміють під поняттям «інтелектуальна карта»?
Інтелект-карта – потужний візуальний метод, який надає універсальний ключ до розкриття інтелектуального потенціалу кожної особистості незалежно від віку.
4. Що розуміють під поняттям «майндмеппінг»?
Майндмеппінг (mindmapping) – це зручна та ефективна техніка візуалізації мислення і альтернативного запису.
7. Як можна застосовувати інтелект-карти в процесі підготовки наукових доповідей та їх презентацій?
Оскільки мозок людини сприймає як вербальну (мову), так і невербальну (образи, символи) інформацію, а інтеграція представлення інформації зазначеними способами дозволяє зберігати активну увагу слухачів доволі довго – майндмеппінг визначили необхідним засобом доповнення інформаційного впливу у процесі підготовки наукових доповідей. Тобто, підготовка конференцій, семінарів та інших інформаційно- дискусійних видів навчально-наукової діяльності буде більшою мірою ефективною в аспекті обговорення за умови вимоги обов’язковості презентації до доповіді кожного інформатора.
9. Назвіть переваги застосування інтелект-карт в освітньому процесі та науково-дослідній діяльності.
1. Інтелект-карта допомагає реалізувати один із найважливіших принципів педагогіки – принцип наочності. Вона дає змогу охопити все одним поглядом, так як блок-схема демонструє все найвагоміше в асоціативних порівняннях та зв’язках.
2. Принцип побудови інтелект-карт доцільно використовувати на етапах підведення підсумків. Узагальнення даних з теми дослідження відображається на одному зображенні, вся навчальна/наукова інформація трансформується в асоціативні зв’язки навчальних/наукових понять.
3. Інтелект-карту можна будувати в процесі конспектування великих за об’ємом тем – замість довгих конспектів та витрат часу для запису матеріалів користувач формує лише одну блок-схему.
4. Метод майндмеппінгу спрямований на розвиток творчого, критичного мислення, логіки та вміння згортати весь науковий матеріал до самого найважливішого, підвищує якість та інтенсивність праці, тренує пам’ять, концентрацію уваги тощо.
7. За допомогою інтелект-карт, їх графічної привабливості, візуального представлення великих обсягів наукової інформації процес генерації ідей стає більш швидким, ефективним та продуктивним.
13. Які особливості застосування онлайн-ресурсу Mindomo при створенні та редагуванні інтелектуальних карт?
− Три аккаунта: вчитель, бізнесмен, студент.
− Пропонується 24 шаблони карт.
− Можливість спільної роботи над картою декількома користувачами. При зміні карти приходять повідомлення на електронну пошту.
− Є можливість резервного копіювання.
− Додаються аудіо- та відео-записи, зображення, гіперпосилання, іконки, символи;
− Встановлюється пріоритетність завдань, додаються коментарі до блоків.
− Безкоштовний пакет: 3 карти знань.
Коментарі
Дописати коментар